شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

قطعات برج خنك كننده (قطره گير برج)

توليد كننده قطعات برج خنك كننده

۴۰ بازديد

تجهيزات برج خنك كننده: 

در اين مقاله قصد داريم شما را با برج خنك كننده و تجهيزات داخلي و خارجي آن آشنا كنيم. براي اين منظور تمامي تجهيزات برج هاي خنك كننده را ارائه خواهيم داد.

برج خنك كننده نوع خاصي از مبدل حرارتي است كه اجازه مي دهد آب و هوا با يكديگر تماس پيدا كنند تا دماي آب گرم كاهش يابد. در طول چرخه وظيفه برج خنك كننده، حجم كمي از آب تبخير شده و دماي آب در گردش در برج خنك كننده را كاهش مي دهد.

به طور خلاصه، هدف از برج خنك كننده خنك كردن آبي است كه توسط تجهيزات و فرآيندهاي صنعتي گرم مي شود. در واقع آب گرمي كه توسط فرآيندهاي صنعتي و ماشين آلات گرم شده است وارد برج شده و پس از خنك شدن به تجهيزات صنعتي باز مي گردد.

چكه برج خنك كننده:

قطره گير برج خنك كننده يا حذف كننده نوعي تله براي به دام انداختن قطرات آب پرتاب شده از برج خنك كننده است. چكه گير برج خنك كننده نقش حفاظتي دارد و بايد در محل مناسب برج نصب شود تا از خروج قطرات آب از برج خنك كننده جلوگيري شود. قطره چكان ها در برج هاي مكعبي و مخروطي شكل استفاده مي شوند كه در كاربردهاي برج هاي دايره اي به آن پره گير نيز مي گويند. چكه گيرها اغلب بالاي نازل ها نصب مي شوند و از هدر رفتن آب بيشتر جلوگيري مي كنند. قطراتي كه توسط نيروي مكش توربين به سمت بالا هدايت مي شوند، در برخورد با قطره چكان برج خنك كننده به سمت پايين برمي گردند.

قطره چكان ها طرح ها و انواع مختلفي دارند كه رايج ترين و پركاربردترين آنها قطره چكان لانه زنبوري است. همانطور كه از نامش پيداست، اين مدل قطره چكان شبيه يك لانه زنبوري با ساختار شش ضلعي است. ارتفاع اين مدل المينور بين 12 تا 13 سانتي متر بوده و عمدتا از PVC ساخته شده است. قطره چكان هاي لانه زنبوري به دليل عملكرد بسيار خوب جريان برگشتي در برج هاي خنك كننده مكعبي و مخروطي شكل بسيار مورد استفاده قرار مي گيرند. قطره چكان لانه زنبوري در واقع يكي از اجزا و قطعات مهم سيستم هاي تبريد بوده و در دو رنگ آبي و مشكي با درجات پليمري متفاوت توليد مي شود.


پكينگ و يا سطوح پركن برج خنك كننده:

سطوح تبادل حرارت بسته بندي شده به عنوان يكي از مهم ترين بخش هاي چرخه خنك كننده در داخل سيستم خنك كننده برج كه به سطوح انتقال حرارت معروف است. حدود نيم قرن پيش، تمام برج هاي خنك كننده داراي تزئينات چوبي و در برخي موارد داراي تزئينات فلزي بودند. با پيشرفت تكنولوژي پليمري، توليد روكش هاي PVC و پلي پروپيلن (PP) با كارايي بالا آغاز شد. پكينگ هاي پليمري در دو طرح فيلم و اسپلش به دليل طول عمر بيشتر نسبت به چوب، ميزان تبخير بيشتر در واحد حجم و امكان نصب و تعويض آسان به سرعت جايگزين پكينگ هاي چوب اشباع شده است. هنگام خريد پكينگ، نوع پكينگ بايد بر اساس شرايط آب داخل برج خنك كننده و ميزان واقعي تبخير انتخاب شود.

بنابراين هنگام انتخاب پكينگ بايد تعادلي بين سطح تبخير مفيد كه باعث افزايش و كاهش ظرفيت خنك كنندگي برج خنك كننده و گرفتگي و رسوب پكينگ ها مي شود، برقرار شود. توجه داشته باشيد كه يراق آلات با توجه به فاصله بين صفحات به مدل هاي مختلفي تقسيم مي شوند كه به آن پله يا گام مي گويند.

فن محوري برج خنك كننده:

فن برج خنك كننده از تعدادي پره، هاب و پره تشكيل شده است. وظيفه اصلي فن برج خنك كننده ايجاد جريان هوا در داخل برج است. برج خنك كننده بر اساس ميزان تبخير سطحي ناشي از تماس هوا با آب داغ كه بر روي سطوح واشرها پاشيده مي شود عمل مي كند. بنابراين اگر تيغه هاي برج خنك كننده به خوبي كار نكنند و هوا را در داخل برج خنك كننده به گردش نرسانند. ، ممكن است ظرفيت خنك كننده و خنك كننده برج خنك كننده به سرعت كاهش يابد و دماي آب خروجي از برج خنك كننده افزايش يابد. علاوه بر اين، اگر تيغه ها در زاويه حمله صحيح قرار نگيرند يا به خوبي متعادل نباشند، كل بدنه برج خنك كننده دچار ارتعاشات شديد مي شود و ميزان آمپري كه توسط موتور الكتريكي كشيده مي شود افزايش مي يابد و موتور آمپر مصرف مي كند. . . واضح است كه معيوب بودن فن برج خنك كننده مي تواند مشكلات عديده اي ايجاد كند پس تعويض فن، تعمير تيغه و يا انتخاب و خريد و استعلام قيمت ايرفويل گلس فن فايبرگلاس با مهتاب گستر تماس بگيريد و پس از مشاوره با كارشناسان فني خريد بهترين و مناسب ترين فن محوري برج خنك كننده را بسازيد عوامل مهم براي خريد و طراحي فن برج خنك كننده عبارتند از:

1- دبي و مقدار هواي جابجا شده توسط فن

2- مقدار فشار مورد نظر پره ها و تيغه ها

3- قطر فن يا قطر دودكش فن

نكته مهم اين است كه فن قطعه اي است كه نياز به تخصص و دانش مهندسين مكانيك دارد، در داخل كشور فن هايي تا اندازه مشخص و با چند پره توليد مي شود اما با نمونه برداري قادر به ساخت نمونه هاي مهندسي كامل هستيم. ما مي توانيم دستگاه را در قطر و سايز و تا 16 تيغه توليد كنيم و در صورت تمايل مشتريان ما به نمونه هاي خارجي مي توانيم آنها را تهيه كنيم.

نازل برج خنك كننده:

   اين قسمت از برج خنك كننده وظيفه توزيع و پاشش يكنواخت و يكنواخت آب را بر عهده دارد. به همين دليل، مهم است كه اطمينان حاصل شود كه نازل هاي برج خنك كننده به درستي كار مي كنند و گرفتگي ندارند. نازل هاي برج خنك كننده انواع مختلفي دارند كه در اين ميان نازل هاي پليمري ساخته شده از مواد PP در فرآيند اسيدشويي به خوبي رسوب زدايي مي كنند و بنابراين نسبت به انواع ديگر مناسب تر هستند.

   نازل پليمري برج خنك كننده كه از مواد پلي پروپيلن ساخته و نصب مي شود، معمولاً در اين نقطه با اسيدشويي به راحتي رسوب زدايي مي شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.